Voorraadbeheer of stockbeheer instellen in webshop
De productvoorraad wordt geactualiseerd van zodra een bestelling geplaatst is. Vanaf dat moment is het product "gereserveerd" voor de klant.
Waarom is dit het geval?
- De klant kan na de bestelling de betaalmethode aanpassen. Niet alle betaalproviders laten ons weten of een betaling ontvangen is. Daarnaast kunnen klanten ook via bankoverschrijving betalen. We kunnen dus nooit met zekerheid weten of een betaling ontvangen is (en of de voorraad dus dient aangepast te worden).
- Het is mogelijk dat een klant pas enkele uren of een dag later betaalt. Intussen kan een andere klant een product bestellen waarvan er maar één op voorraad is. Op dat moment heeft u twee betalingen ontvangen, maar u heeft slechts één product op voorraad.
Helaas zal er altijd een percentage van klanten zijn die zich last-minute bedenken of er op dat moment pas achterkomen dat ze onvoldoende saldo hebben. In dat geval zal u manueel de voorraad terug moeten aanpassen.
Voor een oneindige voorraad of een digitaal product: vul 0 in. Als er geen voorraad meer is, verander de status van het product dan naar Uitverkocht.
Voorraad waarde | Betekenis | Indicatie |
---|---|---|
1 | Uniek product | Beperkte voorraad |
< 10 | Minder dan 10 | Beperkte voorraad |
>= 10 | Meer dan 10 | Ruime voorraad |
0 | Oneindige voorraad, dropshipping of digitaal product | Ruime voorraad |
0 + Status "Uitverkocht" | Voorraad uitgeput | Uitverkocht |
Bij Webshop instellingen kunt u de voorraad indicatie instellen.
- Voorraad weergeven
- Ja: de voorraad wordt exact weergegeven in de lijstweergave en op de detailpagina van uw producten.
Nee: er wordt nooit voorraad weergegeven. Klanten kunnen echter niet meer bestellen dan er in voorraad is.
Indicatie: als er minder dan 10 producten in voorraad zijn, wordt er "Beperkte voorraad" weergegeven, anders wordt "Ruime voorraad" weergegeven.
Er wordt geen voorraad weergegeven als de productstatus is ingesteld op Uitverkocht of Beschikbaar, maar niet in stock.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren