Beheerdersaccounts
Met beheerdersaccounts kunnen meerdere personen inloggen en de webshop, bestellingen en producten beheren.
- Een medewerker kan bestellingen verwerken. Nieuwe bestellingen worden automatisch doorgestuurd naar de mailbox van de verantwoordelijke
- Een medewerker kan producten toevoegen of prijzen en stock aanpassen
- Een webmaster kan de lay-out van de webshop instellen
Navigeer naar Instellingen > Modules > Beheerdersaccounts.
Als Modules niet in het menu staat, pas dan eerst het gebruikersniveau aan naar Geavanceerd, bij Instellingen > Gebruikersniveau.
Een nieuwe beheerder toevoegen
Onderaan kunt u een nieuw beheerdersaccount toevoegen.
- Naam en E-mail adres
- Het e-mail adres moet geconfirmeerd worden, zorg er dus voor dat dit correct is.
- Gebruikersrechten
- Geweigerd
- De gebruiker kan niet inloggen.
- API gebruikersrechten
- De gebruiker kan alleen inloggen in de EasyWebshop API, maar niet in de beheerdersinterface.
- Kassasysteem (POS)
- Deze gebruiker kan alleen gebruik maken van het kassasysteem.
- Medewerker
- Een medewerker kan categorieën, producten, bestellingen en klanten beheren. Hij kan ook teksten aanpassen en promoties instellen. Hij kan niets aan de lay-out veranderen, geen verzendkosten of betaalmethoden instellen en geen bezoekersanalyse bekijken.
- Webmaster
- Deze gebruiker kan de instellingen van de webshop en de lay-out aanpassen, maar kan niet uw bestellingen, klanten en bezoekersanalyse bekijken.
- Hoofdaccount
- Deze gebruiker heeft dezelfde rechten als het hoofdaccount. Behalve de webshop verwijderen, dat kan alleen de hoofdaccount.
- Gebruikersniveau
- Het gebruikersniveau waar de beheerder mee start. Dit kan hij of zij zelf aanpassen in het account.
- E-mail van EasyWebshop
- Het account ontvangt e-mail over updates, support tickets en herinneringen om de webshopversie te verlengen.
- E-mail van uw webshop bestellingen
- Het account ontvangt een e-mail wanneer een bestelling is geplaatst in uw webshop.
- E-mail van uw webshop contactopnames
- Het account ontvangt e-mail bij contactopnames en nieuwe gastenboek berichten.
Het hoofdaccount ontvangt altijd deze e-mails. Het heeft meestal geen zin om geweigerde gebruikers, API gebruikers of een webmaster e-mails van bestellingen te laten ontvangen.
Beheerdersacounts aanpassen of verwijderen
Met de Aanpassen en Verwijderen knoppen kunt u snel een beheerdersaccount aanpassen of verwijderen.
Als u het e-mail adres van een beheerdersaccount verandert, moet het e-mail adres opnieuw geconfirmeerd worden.
Een wachtwoord aanpassen kan alleen de beheerder zelf, bij Account instellingen.
Mogelijke problemen
- De beheerdersaccount kan niet inloggen
- Dit zijn de 3 belangrijkste oorzaken van dit probleem:
- Het e-mail adres is niet geconfirmeerd
- De module is niet geactiveerd
- De beheerder is geweigerd - De confirmatie e-mail komt niet aan
- Dit zijn de 3 belangrijkste oorzaken van dit probleem:
- Het e-mail adres is verkeerd ingegeven
- De e-mail komt in de spam folder terecht of wordt automatisch verwijderd door een foutief ingestelde spamfilter
- De mailbox zit vol
Volgende pagina: Grote productfoto's uploaden
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren