Beheerdersaccounts
Met beheerdersaccounts kunnen meerdere mensen tegelijkertijd inloggen en uw webshop, producten en bestellingen beheren.
Bijvoorbeeld:
- Een medewerker kan producten toevoegen, prijzen en voorraad bijwerken en bestellingen verwerken. Binnenkomende bestellingen worden automatisch naar deze beheerder gemaild.
- Een webmaster kan een ontwerp voor uw website maken, maar heeft geen toegang tot uw bestellingen en klanten.
Houd er rekening mee dat meer mensen toegang geven tot uw webshopbeheer een groter veiligheidsrisico met zich meebrengt. Geef beheerders de juiste toegangsrechten en verwijder de accounts als ze geen toegang meer nodig hebben. Als u deze module niet gebruikt, deactiveer deze dan voor extra beveiliging.
Navigeer naar Instellingen > Meer opties > Beheerdersaccounts.
Als Beheerdersaccounts niet in het menu wordt weergegeven, stel dan eerst het gebruikerservaringsniveau in op Geavanceerd, bij Instellingen > Gebruikerservaringsniveau.
Een nieuwe beheerdersaccount toevoegen
Klik op de knop Nieuwe beheerdersaccount.
- Gebruikersrechten
- Hier kunt u de toegangsrechten van beheerders selecteren, die de acties beperken die een beheerder kan uitvoeren.
- Geweigerd
- De beheerder kan niet inloggen.
- API gebruiker
- De beheerder kan alleen inloggen in de EasyWebshop API en niet in de beheerinterface van de webshop. Gebruik dit als u een aparte gebruiker en wachtwoord wilt gebruiken voor API-toegang.
- POS app
- Deze beheerder kan de Kassa app gebruiken en bestellingen beheren.
- Medewerker
- Een medewerker kan categorieën, producten, bestellingen en klanten beheren. De medewerker kan ook CMS-pagina's aanpassen.
De medewerker kan de lay-out niet veranderen, noch verzend- of betaalmethoden instellen en kan de bezoekersanalyse niet zien. - Webmaster
- Een webmaster kan de layout en instellingen van de website wijzigen. Dit is inclusief verzending en betalingsmethoden. Een webmaster kan uw bestellingen, klanten en bezoekersanalyses niet zien.
- Hoofdaccount
- Deze beheerder heeft dezelfde rechten als het hoofdaccount. Behalve het verwijderen van de shop, dit kan alleen met het hoofdaccount.
- Hoofdaccount + Mijn webshops
- Deze beheerder heeft dezelfde rechten als het hoofdaccount en kan ook inloggen in andere aangesloten webshops.
- Naam
- Hier kunt u de voor- en achternaam van de beheerder invoeren. Deze namen worden gebruikt in de communicatie.
- Adres
- In deze velden kunt u meer gegevens van de beheerder invullen. Standaard is het adres van de hoofdaccount ingevuld.
- E-mailadres
- Het e-mailadres moet worden geverifieerd zodat bestelmails kunnen aankomen en zodat een wachtwoordherstel mogelijk is.Zorg ervoor dat u het e-mailadres correct invoert. De beheerder moet op een link in deze e-mail klikken en een veilig wachtwoord kiezen. Deze link moet geopend worden op een ander apparaat dat op dat moment niet is ingelogd.
- E-mail van EasyWebshop
- De beheerder ontvangt e-mails over updates, support tickets en herinneringen om de webshop versie te verlengen.
- Email van bestellingen
- De beheerder ontvangt een e-mail wanneer er een bestelling wordt geplaatst in uw webshop.
- Email van contact en gastenboek
- De beheerder ontvangt e-mails bij vragen van klanten en nieuwe berichten in het gastenboek.
Het hoofdaccount ontvangt deze e-mails standaard.
Het is doorgaans zinloos om de geautomatiseerde e-mails naar geweigerde beheerders, API-gebruikers of webmasters te sturen.
Aanpassen of verwijderen van beheerdersaccounts
Gebruik de iconen Bewerken en Verwijderen om een beheerdersaccount te bewerken of te verwijderen.
Als u het e-mailadres van een beheerdersaccount wijzigt, moet het e-mailadres opnieuw worden geverifieerd.
Het wijzigen van het wachtwoord kan alleen gedaan worden door de beheerder, bij accountinstellingen.
U kunt het beheerdersaccount ook verwijderen met de knop Verwijderen onder het formulier voor het aanpassen van de gegevens.
U krijgt een bevestigingsbericht te zien voordat u een beheerder verwijdert. Het verwijderen van een beheerder kan na bevestiging niet ongedaan worden gemaakt. U moet de beheerder dan opnieuw aanmaken.
Veelgestelde vragen over beheerdersaccounts
- De beheerder kan niet inloggen
- Het e-mailadres van het beheerdersaccount is niet geverifieerd
- De module beheerdersaccounts is niet geactiveerd
- Het beheerdersaccount is geweigerd
- De beheerder is een API-gebruiker: deze gebruiker kan alleen inloggen met de API (indien geactiveerd)
- Er is een onjuist wachtwoord gebruikt: voer een wachtwoordherstel uit
- De verificatiemail is niet aangekomen
- De e-mail belandt in de spammap of wordt verwijderd door een verkeerd geconfigureerde spamfilter (meest voorkomend)
- De mailbox van de ontvanger is vol
- Het e-mailadres is verkeerd ingevoerd
- De verificatielink werkt niet
- Het apparaat dat de link opent mag niet ingelogd zijn
- De link is slechts één uur geldig, maak het account opnieuw aan om een nieuwe link te versturen
- Het beheerdersaccount is al geverifieerd
- Probeer het met een andere webbrowser
Volgende pagina: Grote productfoto's uploaden
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren