Chatfunctie
De chatfunctie laat u toe om in realtime te communiceren met uw bezoekers. Wanneer zij een vraag stellen via uw website opent voor u het chatvenster in onze beheersinterface. U kunt dan onmiddellijk communiceren met uw bezoeker.
Hoe activeren?
Klik op Dashboard > Chat > Activeren. U kunt de chat ook rechtstreeks activeren op uw dashboard. Vanaf dat moment kunnen uw bezoekers een chatgesprek starten op uw webshop.
Wanneer u een nieuw bericht ontvangt terwijl het browservenster geen focus heeft zal u een notificatiegeluid horen en zal de titel van de webpagina het nieuwe bericht weergeven.
Als u niet antwoord op het eerste bericht binnen de 90 seconden, dan krijgt uw bezoeker een bericht met de vraag om contact op te nemen via de contactpagina.
Als u berichten ontvangt van meerdere bezoekers tegelijk, dan komen er tabbladen in het chatgesprek waarmee u kunt wisselen tussen uw chatgesprekken.
Hoe deactiveren?
Door uit te loggen of door op het sluiten icoon van de chat te klikken wordt de chatfunctie niet meer weergegeven in uw webshop.
Vergeet niet om uit te loggen of om de chat te sluiten wanneer u geen berichten beantwoord! Bezoekers appreciëren het doorgaans niet als ze geen antwoord krijgen op een live chat.
Compatibiliteit
De chatfunctie is compatibel met alle smartphones en webbrowsers, met uitzondering van Internet Explorer.
Internet Explorer
We wachten nog op een update van Microsoft voor ondersteuning van Server-sent events. Dit is de technologie die we gebruiken om berichten rechtstreeks door te sturen naar een ontvanger. Zonder Server-sent events zouden we gebruik moeten maken van "polling": een technologie waarbij er elke 10 seconden word gecontroleerd of er een nieuw bericht is. Polling consumeert echter veel overbodig netwerkvereer en severbelasting waardoor het zeer inefficiënt is. Daarnaast worden de berichten niet onmiddellijk ontvangen waardoor het gesprek niet realtime is. Om die redenen maken we geen gebruik van polling.
Externe chatdiensten
Bij EasyWebshop heeft u de vrijheid om de chatdienst te gebruiken die u zelf wil: u kunt om het even welke externe chatdienst installeren in uw webshop.
Volgende pagina: Slideshow
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren