Zoekmachine optimalisatie
Tegenwoordig gebruiken de meeste consumenten een zoekmachine om te vinden wat ze zoeken. In de meeste gevallen zal die zoekmachine Google zijn, dus daar richten we ons voornamelijk op. Als uw webshop op de eerste pagina verschijnt, krijgt u gratis bezoekers en als het goed is ook gratis klanten.
SEOSearch Engine Optimization (SEO) is het proces van het beïnvloeden van de zichtbaarheid van een website of webpagina in de "natuurlijke" of onbetaalde ("organische") zoekresultaten van een zoekmachine. | SEASearch Engine Advertising (SEA) is een vorm van internetmarketing waarbij websites worden gepromoot door hun zichtbaarheid in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te vergroten door optimalisatie en reclame. |
EasyWebshop geeft u een voordeel
EasyWebshop heeft uw webshop al geoptimaliseerd voor de beste resultaten in zoekmachines. Dit geeft u een concurrentievoordeel ten opzichte van andere aanbieders of het zelf optimaliseren van de website.
Alle webshops worden geleverd met een domeinnaam
Automatische en bewerkbare titels en META-tags op elke pagina
Correct gebruik van H1, H2 en H3 titeltags
Gepersonaliseerde SEO-vriendelijke webadressen voor alle pagina's
Automatisch gegenereerde XML Sitemap - jouwdomein.be/sitemap.xml
Automatisch gegenereerde robots.txt - jouwdomein.nl/robots.txt
Blog functie - yourdomain.com/blog
Automatisch gegenereerde RSS feed - yourdomain.com/rss
Interne website SEO test
Opname in onze directory
Afbeeldingen van producten en categorieën krijgen de naam van het item als bestandsnaam (indexering voor zoeken naar afbeeldingen)
Alle afbeeldingen krijgen ALT attributen
True responsieve ontwerpen - geen aparte websites voor desktop en mobiel
Supersnelle laadtijden en geoptimaliseerde scripting
Redundante webhosting
HTML5, CSS3 en vanilla JavaScript-standaarden
Geen gebruik van trage en resource-intensieve frameworks
Als EasyWebshop-gebruiker hoeft u zich geen zorgen te maken over het technische gedeelte. Daar zorgen wij voor. Wij zorgen ervoor dat uw website geoptimaliseerd is en implementeren de nieuwste SEO-trends voor u.
Houd het design van uw website overzichtelijk en eenvoudig. Het veranderen van de template of het thema kan in bepaalde situaties enkele van de geïntegreerde SEO-optimalisaties ongedaan maken. Vermijd het gebruik van advertenties, pop-ups, trackers en andere rommel. Zoekmachines zijn op zoek naar kwalitatieve websites.
Tips en advies voor SEO
Om in zoekmachines geïndexeerd te worden, moeten de zoekmachines eerst uw website vinden. Dit doen ze door links op andere websites te volgen. Het is belangrijk dat andere websites naar uw website linken, anders wordt uw website niet geïndexeerd.
Wel doen
| Niet doen
|
Onthoud dat het doel van SEO het creëren van hoogwaardige, relevante en nuttige inhoud is, die waarde toevoegt voor gebruikers. Concentreer u op het maken van een gebruiksvriendelijke website die is geoptimaliseerd voor zoekmachines, in plaats van te proberen zoekmachinerankings te manipuleren.
SEO optimalisatie tool
EasyWebshop biedt een intern SEO optimalisatie hulpmiddel dat u helpt uw website voor te bereiden op zoekmachines. De zoekmachineoptimalisatietool werkt als een checklist, met 24 controles om te zien of uw website geoptimaliseerd is.
U kunt de zoekmachineoptimalisatietool vinden op Marketing > Zoekmachineoptimalisatie.
Eventuele tekortkomingen worden in geel of rood weergegeven. Sommige tests hebben tijd nodig om te slagen: SEO is een langetermijninvestering. Als u bij elke stap een groen teken krijgt, is uw website geoptimaliseerd. Onderaan vindt u uw SEO-score.
Pagina's met noindex-tag
Sommige pagina's op uw website worden niet geïndexeerd in zoekmachines omdat ze geen nuttige informatie bevatten.
- /account - de accountpagina voor uw klanten is alleen zichtbaar als ze zijn ingelogd
- /cart - vanuit het perspectief van een zoekmachine is de winkelwagen leeg
- /recover - herstelpagina voor klantenaccount
- /signup - aanmeldpagina voor klantenaccount
De motivatie achter het uitsluiten van pagina's is om zoekmachines niet te voeden met inhoud van lage kwaliteit. Zoekmachines beoordelen websites met nuttige inhoud beter. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Bovendien zijn deze pagina's geen goede instappagina's voor uw bezoekers.
www en niet-www URL's
Uw website gebruikt consequent de niet-www URL (of webadres). Dit betekent dat het www. gedeelte na https:// en voor uw domeinnaam optioneel is. Dit is het standaardgedrag en kan niet worden gewijzigd. De www-versie wordt omgeleid naar de niet-www-versie.
Het argument om voor niet-www URL's te kiezen is om de URL's korter te maken. Het bespaart 4 tekens, waardoor er meer ruimte overblijft voor gepersonaliseerde webadressen.
Canonical URL's
Wanneer een pagina een dubbele URL heeft zal er een Canonical tag worden toegevoegd in de head sectie. Dit is het geval wanneer de taal van de pagina is gespecificeerd in de URL, maar dezelfde is als de standaard taal van de website.
Canonieke URL's worden automatisch gegenereerd. Het is niet mogelijk om ze zelf aan te maken.
301 redirects of omleidingen
Sommige pagina's zullen doorverwijzen naar de meest geschikte URL. Dit gebeurt als een pagina een gepersonaliseerd webadres krijgt of verliest.
Redirects worden automatisch gegenereerd. Het is niet mogelijk om ze zelf te maken.
Veel gestelde vragen over SEO
- Wanneer verschijnt mijn website in Google?
- Indexeren in zoekmachines gaat meestal vrij snel, soms is het maar een paar uur. Het genereren van een goede positie is een proces dat meer tijd en moeite kost. Zorg ervoor dat uw website kwalitatief goede inhoud biedt en zorg voor inkomende links van gerelateerde websites met een goede reputatie.
- Hoe verwijder ik een pagina uit Google?
- Verwijder de pagina of het product van uw website. Google zal de index na enige tijd automatisch bijwerken. Als u de Google Search Console gebruikt om de verwijdering van de pagina aan te vragen, kan het ongeveer 24-48 uur duren voordat de pagina uit de index is verwijderd.
Volgende pagina: Marktplaatsen
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Zoekmachine optimalisatie
- Marktplaatsen
- Sociale netwerken
- Klantenbeoordelingen
- Nieuwsbrieven verzenden
- Blog
- Verlanglijsten
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- META tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren