Klanten beheer
Navigeer naar Beheer > Klanten. U krijgt een lijst met uw klanten. De zoekfunctie bovenaan laat u toe om een gewenste klant te zoeken. Klik op een klant uit de lijst om de details te bekijken.
Op de detailpagina van een klant kunt u zijn of haar gegevens zien, de bestellingen bekijken en u krijgt een overzicht van het totaalbedrag aan bestellingen. Met het printer icoon onderaan kunt u een klantenfiche afdrukken.
Klanten komen enkel terecht in de klantenlijst als ze een account hebben. Een bestelling via de Guest kassaprocedure zal niet zorgen voor een nieuw klanten account.
Een nieuwe klant toevoegen
Klik bovenaan op de knop Nieuwe klant. Vul de gegevens in van de klant die u wil toevoegen en klik op Opslaan. Zorg ervoor dat het e-mail adres correct is.
De klant krijgt nu een e-mail met de vraag om zijn of haar account te confirmeren en een wachtwoord in te stellen.
Klantengroepen
Klik bovenaan op Klantengroepen om klantengroepen te beheren. U krijgt een overzicht van uw klantengroepen. De eerste keer zal deze pagina leeg zijn.
- Onderaan de pagina kunt u een nieuwe klantengroep toevoegen. Vul de naam in en klik op Nieuwe klantengroep.
Klik op het Verwijderen icoon in de lijst van klantengroepen om een klantengroep te verwijderen.
Om een klant in een klantengroep te plaatsen: navigeer naar Beheer > Klanten, selecteer de klant die u in een klantengroep wil plaatsen. U ziet nu de detailpagina van de klant. Selecteer de gewenste klantengroep en klik op Opslaan.
Een klant blokkeren of weigeren
Selecteer het vinkje Geweigerd en klik op Opslaan. De geweigerde klant kan niet meer inloggen in zijn account op uw webshop en kan geen bestellingen meer plaatsen.
Een klant verwijderen
Onderaan op de detailpagina van een klant staat een knop Verwijderen om de klant te verwijderen. Test klanten kunnen dus altijd onmiddellijk uit het systeem gehaald worden. Een klant kan ook zelf zijn of haar account verwijderen: als dit gebeurt, zal u hiervan op de hoogte gebracht worden met een e-mail notificatie.
Een klant verwijderen kan niet ongedaan gemaakt worden: de klant zal een nieuwe account moeten maken.
Volgende pagina: Facturen downloaden en automatisch verzenden
Wiki
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Apps installeren
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingen beheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren