Gastenboek
Met het gastenboek kunnen uw bezoekers of klanten een bericht achterlaten op uw website. Hoewel gastenboeken tegenwoordig niet meer zo populair zijn als in de jaren 90, is het nog steeds een functie die wij onze gebruikers graag aanbieden.
U ontvangt een e-mailnotificatie wanneer iemand een nieuw bericht aan uw gastenboek toevoegt. Om veiligheidsredenen is het bericht niet direct zichtbaar op uw website, maar pas nadat u het heeft geaccepteerd.
Het gastenboek maakt gebruik van verschillende spambeveiligingsmechanismen om ongewenste berichten tot een minimum te beperken.
- Navigeer naar Instellingen > Meer opties > Gastenboek
- Klik op Activeren
- Een nieuwe-pagina gastenboek wordt automatisch toegevoegd aan CMS voor elke taal van uw website
Als Gastenboek niet wordt weergegeven in het menu, verander dan eerst het gebruikerservaringniveau in Geavanceerd, bij Instellingen > Meer opties > Gebruikerservaringniveau.
Een gastenboekbericht accepteren
- Scroll naar het bericht dat u wilt accepteren en klik op de knop Bevestigen
Een gastenboekbericht verwijderen
- Scroll naar het bericht dat u wilt verwijderen en klik op de knop Verwijderen
De gastenboekpagina bewerken
- Navigeer naar Beheer > Paginabeheer (CMS)
- Selecteer de gastenboekpagina in de gewenste taal
- U kunt nu een introductietekst of voettekst toevoegen op uw gastenboekpagina
Verwijder het sleutelwoord [WEBSHOP_GUESTBOOK] niet, anders zijn de berichten in het gastenboek niet meer zichtbaar.
Desgewenst kunt u het gastenboek op een andere pagina van uw webshop plaatsen.
- Navigeer naar Beheer > Paginabeheer (CMS)
- Selecteer de gewenste pagina
- Voer het trefwoord [WEBSHOP_GUESTBOOK] (hoofdletters!) in op de plaats waar het gastenboek moet komen te staan
Het gastenboek verwijderen
- Navigeer naar Instellingen > Modules > Gastenboek
- Klik op Deactiveren
- Navigeer naar Beheer > Paginabeheer (CMS)
- Selecteer de gastenboekpagina in de gewenste taal
- Klik op Verwijderen
- Herhaal dit voor elke taal als uw webshop meertalig is
Veel gestelde vragen over het gastenboek
- Het gastenboek is verdwenen
- Maak een nieuwe CMS-pagina en voeg het trefwoord [WEBSHOP_GUESTBOOK] toe in de hoofding.
- Een bericht dat mijn bezoeker heeft toegevoegd wordt niet getoond
- Nieuwe berichten moeten handmatig worden geaccepteerd. U kunt dit doen bij Instellingen > Meer opties > Gastenboek. Klik op de knop Bevestigen als u een bericht wilt accepteren.
Volgende pagina: De helpdesk contacteren
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- META tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren