Mijn klanten moeten teveel stappen doorlopen om te kunnen bestellen
Dit is de standaard checkout procedure van EasyWebshop:
- Stap 1
- Overzicht winkelmandje + schatting van de verzendkosten zonder dat de klant alle gegevens moet invullen.
- Stap 2
- De klant kan kiezen tussen Gast bestelling of account maken. Deze stap is alleen bij de standaardinstelling Hybride en kan dus overgeslaan worden.
- Stap 3 (of 2)
- De klant vult zijn/haar gegevens in. Optioneel kan een verzendmethode en betaalmethode gekozen worden. Eventueel kunnen er ook extra formuliervelden worden toegevoegd.
- Stap 4 (of 3)
- Het overzicht van de bestelling wordt weergegeven: de klant kan correcties aanbrengen zonder dat er gegevens verloren gaan. De klant kan bijvoorbeeld extra producten toevoegen of de betaalmethode veranderen. Het is niet mogelijk om deze stap over te slaan: deze controlestap is nodig om foute invoer te beperken.
- Stap 5 (of 4)
- De bestelling is geplaatst en de klant wordt doorverwezen naar de betaalprovider. Bij sommige betaalproviders dienen meer stappen doorlopen te worden dan bij andere. Hier verlaat de klant uw webshop en komt hij/zij op de website van de betaalprovider terecht.
- Stap 6 (of 5)
- Bedankingspagina: de klant krijgt een bedankingspagina te zien wanneer de betaling gelukt is. Als de betaling niet gelukt is, kan er een andere betaalmethode gekozen worden.
Tijdens het bestellen ziet uw klant in welke stap hij/zij zich bevindt en kan er ook genavigeerd worden tussen de verschillende stappen.
Tips voor een snelle checkout
- Hou het aantal categorieën beperkt tot 7 per niveau
- Zorg ervoor dat de klant een product kan vinden in 3 klikken of minder
- U kunt de checkout instellen op Gast zodat uw klanten geen account hoeven te maken
- Als u verzendkosten en formuliervelden niet gebruikt, wordt er niet naar gevraagd
- Zorg voor voldoende betaalmogelijkheden
One page checkout
Een one page checkout bieden we niet aan. Voor ons is het belangrijk dat het bestelproces gebruiksvriendelijk is. Bestellen moet kunnen op alle mobiele apparaten en in browsers zonder scripting. De klant moet kunnen terugkeren om gegevens aan te passen zonder alles opnieuw te moeten invullen.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- META tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren