Lay-out update
7 juli 2021 om 9:00
Het is zover: de nieuwe lay-out update (versie 4) is klaar en beschikbaar voor alle EasyWebshopklanten.
Betere websites, optimaal gebruiksgemak
De update zorgt voor honderden optimalisaties om de surfervaring voor uw bezoekers aangenamer en vloeiender te maken. Wat we verbeterd hebben:
Nieuwe templates en thema's
Nieuwe designer waarmee elk detail van de lay-out kan aangepast worden
Geoptimaliseerde scripting voor supersnelle laadtijden
Lazy-loading: nieuwe informatie en foto's worden geladen zonder dat een nieuwe pagina moet geladen worden
Verbeterde documentatie, tips en extra begeleiding bij het ontwerpen van een lay-out
Eenvoudiger uploaden van logos
Browser-iconen in PNG en SVG-formaat
Kopieerfunctie om lay-outs tussen webshops te kopiëren
Pagina's vernieuwen (F5) is niet meer nodig
Ontwerpversie
Aanpassingen aan de lay-out zijn niet meer onmiddellijk live. U kunt dus veilig experimenteren zonder dat uw bezoekers hinder ondervinden. Pas na het Publiceren, is het design live en zichtbaar voor uw bezoekers.
Hoe updaten naar versie 4?
We weten dat lay-out aanpassingen gevoelig liggen en dat veel van onze klanten tevreden zijn met hun huidige lay-out. Updaten is daarom vrijblijvend en de oude lay-outs (versies 2 en 3) blijven werken zoals voorheen. We hebben uw webshop slechts minimaal aangepast om alles compatibel te houden met de nieuwe functionaliteiten.
De nieuwe templates vindt u bij Instellingen > Lay-out. Bij elke template kunt u een voorbeeld bekijken alvorens te publiceren. Pas na het Publiceren stapt u over op een nieuwe template.
Templates, Thema's en Ontwerpen
Templates zijn enkele basisontwerpen die als eerste in de lijst staan en geen kleuren bevatten.
Thema's zijn gebaseerd op een template en zijn verder uitgewerkt met kleurcombinaties en achtergronden.
Ontwerpen zijn templates of thema's die door u als gebruiker worden gepersonaliseerd met de designer.
Vragen? Suggesties? We zijn er!
We staan klaar om alle vragen van onze klanten te beantwoorden. Na een grote update zoals deze zal het druk zijn voor onze ondersteuning en iets langer duren dan gewoonlijk alvorens we kunnen antwoorden. We doen ons best om alle vragen deskundig te beantwoorden.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingen beheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren