Hoe verliest u geen klanten aan de kassa?
11 oktober 2012
Uw klant heeft de producten in zijn of haar winkelmandje geplaatst, en nu is het tijd om af te rekenen. Eens de klant aan de kassa komt wilt u er natuurlijk alles aan doen om de verkoop vlot af te ronden.
Tenslotte is het doel van uw webshop om te verkopen en om winst te maken. Toch gaan hier veel webshops de mist in.
Kassasysteem update
Eens aan de kassa moet uw klant deze stappen doorlopen:
Winkelmandje > Gegevens invullen > Bestelling overzicht > Betalen
Elke stap moet vlekkeloos verlopen, u wil niet het risico lopen dat uw klanten op het laatste moment afhaken.EasyWebshop.com zorgt ervoor dat de technische kant alvast in orde is.
Winkelmandje blijft behouden
Producten blijven 30 dagen behouden in het winkelmandje. Uw klant kan zijn shopsessie dus over meerdere dagen spreiden, zolang hij de webshop maar met dezelfde computer bezoekt.
Schatting van verzendkosten
De klant kan op voorhand de verzendkosten zien, zonder zijn gegevens te moeten invullen.
Account of gast checkout
De klant kan kiezen tussen een account maken of een éénmalige bestelling als gast. Als de klant een account heeft moet hij zijn gegevens niet meer invullen bij een volgende bestelling.
Voortgang van bestelling
Uw klant ziet tijdens het afrekenen in welke stap hij zich bevindt. Het is in elke stap mogelijk om terug te gaan en om iets extra te bestellen, of om gegevens aan te passen.
SSL beveiliging
De kassa is beveiligd tegen gegevensdiefstal. Online betalingen gaan altijd over beveiligde SSL verbindingen.
Betaalmethode achteraf veranderen
Zowel de webwinkelier als de klant kan na de bestelling of na een mislukte betaling een andere betaalmethode kiezen.
Betaallink in bestelmail
Na de bestelling komt uw klant op de betaalpagina. Als de klant in deze stap afhaakt, dan kan hij de betaling later alsnog aanvatten door op de betaallink in de bestelmail te klikken.
Wat kan ik zelf nog doen?
Vermijd nare verrassingen zoals hoge verzendkosten, toeslagen of extra verwerkingskosten. Bezoekers zullen hierdoor afhaken.
Zorg ook voor voldoende betaalmogelijkheden. Met MultiSafepay kunt u alle Belgische en Nederlandse betaalmogelijkheden accepteren in uw webshop.
Tips voor meer verkopen
Aanmelden bij MultiSafepay
Gratis meer verkopen via Beslist
Indien u over een Professional of een Business pakket beschikt en u fysieke producten verkoopt, meld uw webshop dan gratis aan op Beslist. Beslist is de grootste shoppingsite van Nederland en België. U zult zien dat u meer traffic krijgt en ook meer verkoopt zonder enige kost.
BTW verhoging Nederland
Op 1 oktober 2012 is het BTW tarief in Nederland aangepast naar 21%. Nederlandse webwinkeliers moeten dit manueel in hun webwinkel veranderen bij Instellingen > Facturen.
Waar we momenteel mee bezig zijn
E-commerce cursussen
Extra talen
Extra lay-outs
Webmaster API
Mogelijkheid tot verkopen van virtuele producten
Verbeterde mobiele weergave
Verbeterde slideshow
U kunt ook zelf een suggestie inzenden. Hou rekening met een wachttijd van enkele maanden voordat een update geïmplementeerd wordt. Elke update wordt grondig gepland, uitgewerkt en getest. Alleen zo kan de kwaliteit die u gewoon bent van EasyWebshop.com gegarandeerd blijven.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- META tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren