E-mails of nieuwsbrieven komen niet aan
Elke minuut worden tientallen e-mails verzonden van onze website of één van onze webshops. Veel vragen aan onze support hebben dan ook betrekking op e-mails.
Dit zijn mogelijke redenen waarom een e-mail niet aankomt:
- Er is een probleem met de e-mail provider van de ontvanger
- Het e-mail adres is verkeerd ingegeven
- De e-mail komt in de ongewenste e-mail map terecht of wordt automatisch verwijderd door een foutief ingestelde spamfilter
- De mailbox zit vol
Logs
Een overzicht van de verzonden e-mails kunt u terugvinden bij Instellingen > Logs (helemaal onderaan de pagina). Bij een bestelling worden er twee e-mails verzonden: één naar de klant en één naar de webwinkelier. Aangezien deze e-mails zo goed als identiek zijn, wordt enkel de e-mail naar de klant opgeslaan in de logs.
Verzonden betekent dat de e-mail succesvol verzonden is van onze mailservers. Er is geen garantie dat de e-mail effectief is aangekomen: dit is afhankelijk van de e-mail provider van de ontvanger.
Tips
Bij Instellingen > Account instellingen kunt u uw e-mail adres aanpassen.
Probeer het eventueel met een Gmail adres: deze dienst is gratis en heeft goed geconfigureerde spamfilters.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- META tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren