Klantenbeheer update + GDPR
18 mei 2018 om 13:00
In deze communicatie brengen we u op de hoogte van de laatste updates voor uw webshop.
Klantenbeheer update
Het beheer van Klanten en Klantengroepen is onlangs vernieuwd. De nieuwe interfaces zijn mobielvriendelijk en kunnen dus eveneens op de smartphone en tablet gebruikt worden.
De werking blijft hetzelfde: uw klanten kunnen een account maken of bestellen als gast. Bij Instellingen > Klanten kassa kunt u naar wens instellen of uw klanten al dan niet verplicht zijn om een account te maken. We raden de instelling Hybride aan: uw klanten kunnen dan zelf kiezen of ze een account maken of als gast bestellen.
Contactformulier update
Uw webshop is voorzien van een contactformulier met spam-beveiliging. U hoeft uw e-mailadres dus niet op uw website te plaatsen: zo voorkomt u dat spammers uw e-mailadres opvissen.
De spambeveiliging werd onlangs verbeterd. Om uw webshop gebruiksvriendelijker te maken, hebben we de captcha (vervormde letters en cijfers) verwijderd. Dankzij nieuwe technieken om ongewenste contactopnames tegen te gaan, behoren de vervelende captcha's tot het verleden.
Klanten meldden ons eveneens dat het contactformulier gebruikt wordt door andere webshopaanbieders om reclame te verzenden. Wees op uw hoede voor valse e-mails om uw domeinnaam te verlengen of voor extra diensten zoals zoekmachine optimalisatie. Bij EasyWebshop zijn deze services inbegrepen: u hoeft er dus niet apart voor te betalen.
Nieuwe privacywetgeving (GDPR)
Vanaf 25 mei 2018 moet elke organisatie die persoonlijk identificeerbaar materiaal over EU-burgers verwerkt of controleert strenge organisatorische en technische maatregelen hebben geïmplementeerd om compliant te zijn met de General Data Protection Regulation (GDPR) of ook wel genoemd de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het niet naleven van de GDPR brengt hoge boetes met zich mee. Boetes kunnen oplopen tot 4 procent van de omzet of tot 20 miljoen euro.
Welke acties zijn vereist?
We weten dat de nieuwe privacywetgeving ingewikkeld kan zijn. Als ondernemer wil u vooral zonder hoge kosten in orde zijn met de wetgeving.
Als EasyWebshopklant hoeft u zich echter geen zorgen te maken: we ontwikkelen op dit moment een nieuwe tool om uw webshop op een eenvoudige manier compliant te maken. De update verloopt gefaseerd: u zal op uw Dashboard een melding ontvangen wanneer u de compliance tool kunt starten.
Wat als ik mijn webshop niet meer gebruik?
Als u uw webshop tijdelijk niet meer gebruikt, gelieve deze dan te sluiten bij Webshop instellingen.
Als u uw webshop definitief niet meer gebruikt, gelieve deze dan te verwijderen bij Account instellingen.
- Introductie
- Product beheer
- Webshop configuratie
- Account en webshop Instellingen
- Betaalmethoden en Betaalproviders
- Facturen, algemene voorwaarden en BTW
- Verzendkosten instellen
- Kortingen en toeslagen instellen
- Domeinnamen registreren en verhuizen
- Meertalige webshop
- Connecties maken met externe platformen
- Webadressen personaliseren
- Meerdere webshops beheren (Multishop)
- Automatische e-mails naar klanten
- Een mooie lay-out ontwerpen
- Bestellingenbeheer
- Marketing
- Modules
- Back-ups nemen en gegevens exporteren
- E-mail en webmail
- Beheerdersaccounts
- Grote productfoto's uploaden
- Twee factor authenticatie
- Labels
- Meta tags - Website verificatie
- Chatfunctie
- Slideshow
- Bezoekers analyse - Google Analytics
- Filters
- Kassasysteem (POS)
- Formuliervelden
- Digitale of virtuele producten
- Symcalia reserveringssysteem
- Gastenboek
- De helpdesk contacteren