Zoekmachine optimalisatie

Tekst vergrotenTekst verkleinen

GoogleBingTegenwoordig gebruiken de meeste consumenten een zoekmachine om te vinden wat ze zoeken. In de meeste gevallen zal die zoekmachine Google zijn, dus daar richten we ons voornamelijk op. Als uw webshop op de eerste pagina verschijnt, krijgt u gratis bezoekers en als het goed is ook gratis klanten.

SEO

Search Engine Optimization (SEO) is het proces van het beïnvloeden van de zichtbaarheid van een website of webpagina in de "natuurlijke" of onbetaalde ("organische") zoekresultaten van een zoekmachine.

SEA

Search Engine Advertising (SEA) is een vorm van internetmarketing waarbij websites worden gepromoot door hun zichtbaarheid in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te vergroten door optimalisatie en reclame.

Zoekmachine optimalisatie

EasyWebshop geeft u een voordeel

EasyWebshopEasyWebshop heeft uw webshop al geoptimaliseerd voor de beste resultaten in zoekmachines. Dit geeft u een concurrentievoordeel ten opzichte van andere aanbieders of het zelf optimaliseren van de website.

Alle webshops worden geleverd met een domeinnaam
Automatische en bewerkbare titels en META-tags op elke pagina
Correct gebruik van H1, H2 en H3 titeltags
Gepersonaliseerde SEO-vriendelijke webadressen voor alle pagina's
Automatisch gegenereerde XML Sitemap - jouwdomein.be/sitemap.xml
Automatisch gegenereerde robots.txt - jouwdomein.nl/robots.txt
Blog functie - yourdomain.com/blog
Automatisch gegenereerde RSS feed - yourdomain.com/rss
Interne website SEO test
Opname in onze directory
Afbeeldingen van producten en categorieën krijgen de naam van het item als bestandsnaam (indexering voor zoeken naar afbeeldingen)
Alle afbeeldingen krijgen ALT attributen
True responsieve ontwerpen - geen aparte websites voor desktop en mobiel
Supersnelle laadtijden en geoptimaliseerde scripting
Redundante webhosting
HTML5, CSS3 en vanilla JavaScript-standaarden
Geen gebruik van trage en resource-intensieve frameworks

Als EasyWebshop-gebruiker hoeft u zich geen zorgen te maken over het technische gedeelte. Daar zorgen wij voor. Wij zorgen ervoor dat uw website geoptimaliseerd is en implementeren de nieuwste SEO-trends voor u.

Houd het design van uw website overzichtelijk en eenvoudig. Het veranderen van de template of het thema kan in bepaalde situaties enkele van de geïntegreerde SEO-optimalisaties ongedaan maken. Vermijd het gebruik van advertenties, pop-ups, trackers en andere rommel. Zoekmachines zijn op zoek naar kwalitatieve websites.


Tips en advies voor SEO

Om in zoekmachines geïndexeerd te worden, moeten de zoekmachines eerst uw website vinden. Dit doen ze door links op andere websites te volgen. Het is belangrijk dat andere websites naar uw website linken, anders wordt uw website niet geïndexeerd.

Wel doen

  • Voorzie in voldoende informatie. Geef gedetailleerde productbeschrijvingen en geef informatie op de categoriepagina's. Maak extra pagina's met tekst. Als uw webshop meertalig is, vul dan alle velden in elke taal in.

  • Selecteer 5 tot 10 trefwoorden en gebruik deze in de titels, META beschrijvingen, inhoud van uw webpagina's en in de categorie- en productbeschrijvingen.

  • Vul de pagina Titel en META beschrijving in voor categorie en CMS pagina's. Zorg ervoor dat ze betrekking hebben op de webpagina. Kopieer geen teksten! Schrijf op elke pagina een aparte gerichte tekst. META-beschrijvingen worden automatisch voor u ingesteld bij producten volgens de productbeschrijving.

  • Koppel een domeinnaam aan uw website. Bij voorkeur een domeinnaam met uw belangrijkste zoekwoorden erin. Hoe korter de domeinnaam, hoe beter.

  • Linkbuilding: zorg voor links van andere websites naar uw website. Enkele tientallen links naar uw website op websites van hoge kwaliteit leveren meer resultaten op in Google dan 1.000 links van onbeduidende websites.

  • Zorg voor activiteit op forums en sociale netwerken

  • Upload uw XML-sitemap naar Google Search Console en Bing Webmaster Tools (verifieer uw website)

  • Zoekmachines geven de voorkeur aan oudere websites die vertrouwen hebben opgebouwd. Een domeinnaam die 3 jaar oud is, zal het beter doen dan een nieuwe domeinnaam.

Niet doen

  • Kopieer of gebruik geen AI-gegenereerde teksten. Schrijf uw eigen teksten. Zoekmachines houden van unieke inhoud. Als u tekst kopieert en een beetje verandert, zullen zoekmachines dat ook opmerken.

  • Webwinkeliers krijgen soms e-mails van bedrijven die uitstekende resultaten in zoekmachines beloven. Reageer hier niet op. De beloofde "backlinks" bevatten meestal weinig waarde.

  • META zoekwoorden zijn niet belangrijk. Google negeert ze zelfs volledig. Ze stammen uit de tijd van AltaVista, Hotbot en Infoseek voor degenen die oud genoeg zijn om het zich te herinneren.

  • Overdrijf niet met keyword stuffing. Gebruik geen zoekwoorden die niet van toepassing zijn op uw website.

  • Doe niet mee aan grootschalige wederkerige linkverzamelingen met inhoud van lage kwaliteit of oppervlakkige inhoud.

  • Hoe uw positie in Google wordt bepaald, hangt af van vele parameters. U kunt Google niet betalen om nummer één te worden. SEM heeft geen positieve of negatieve invloed op uw organische zoekresultaten.

  • Dubbele content wordt niet bestraft. Het is geen probleem om meerdere domeinnamen te hebben. De standaard domeinnaam wordt geïndexeerd.

  • Het creëren van oppervlakkige inhoud van lage kwaliteit die weinig waarde biedt aan gebruikers kan leiden tot straffen.

Onthoud dat het doel van SEO het creëren van hoogwaardige, relevante en nuttige inhoud is, die waarde toevoegt voor gebruikers. Concentreer u op het maken van een gebruiksvriendelijke website die is geoptimaliseerd voor zoekmachines, in plaats van te proberen zoekmachinerankings te manipuleren.


SEO optimalisatie tool

SEO optimalisatieEasyWebshop biedt een intern SEO optimalisatie hulpmiddel dat u helpt uw website voor te bereiden op zoekmachines. De zoekmachineoptimalisatietool werkt als een checklist, met 24 controles om te zien of uw website geoptimaliseerd is.

U kunt de zoekmachineoptimalisatietool vinden op Marketing > Zoekmachineoptimalisatie.

OK ICONNiet OK ICONEventuele tekortkomingen worden in geel of rood weergegeven. Sommige tests hebben tijd nodig om te slagen: SEO is een langetermijninvestering. Als u bij elke stap een groen teken krijgt, is uw website geoptimaliseerd. Onderaan vindt u uw SEO-score.

Pagina's met noindex-tag

Sommige pagina's op uw website worden niet geïndexeerd in zoekmachines omdat ze geen nuttige informatie bevatten.

  • /account - de accountpagina voor uw klanten is alleen zichtbaar als ze zijn ingelogd
  • /cart - vanuit het perspectief van een zoekmachine is de winkelwagen leeg
  • /recover - herstelpagina voor klantenaccount
  • /signup - aanmeldpagina voor klantenaccount

De motivatie achter het uitsluiten van pagina's is om zoekmachines niet te voeden met inhoud van lage kwaliteit. Zoekmachines beoordelen websites met nuttige inhoud beter. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Bovendien zijn deze pagina's geen goede instappagina's voor uw bezoekers.

www en niet-www URL's

Uw website gebruikt consequent de niet-www URL (of webadres). Dit betekent dat het www. gedeelte na https:// en voor uw domeinnaam optioneel is. Dit is het standaardgedrag en kan niet worden gewijzigd. De www-versie wordt omgeleid naar de niet-www-versie.

Het argument om voor niet-www URL's te kiezen is om de URL's korter te maken. Het bespaart 4 tekens, waardoor er meer ruimte overblijft voor gepersonaliseerde webadressen.

Canonical URL's

Wanneer een pagina een dubbele URL heeft zal er een Canonical tag worden toegevoegd in de head sectie. Dit is het geval wanneer de taal van de pagina is gespecificeerd in de URL, maar dezelfde is als de standaard taal van de website.

Canonieke URL's worden automatisch gegenereerd. Het is niet mogelijk om ze zelf aan te maken.

301 redirects of omleidingen

Sommige pagina's zullen doorverwijzen naar de meest geschikte URL. Dit gebeurt als een pagina een gepersonaliseerd webadres krijgt of verliest.

Redirects worden automatisch gegenereerd. Het is niet mogelijk om ze zelf te maken.

Veel gestelde vragen over SEO

Wanneer verschijnt mijn website in Google?
Indexeren in zoekmachines gaat meestal vrij snel, soms is het maar een paar uur. Het genereren van een goede positie is een proces dat meer tijd en moeite kost. Zorg ervoor dat uw website kwalitatief goede inhoud biedt en zorg voor inkomende links van gerelateerde websites met een goede reputatie.
Hoe verwijder ik een pagina uit Google?
Verwijder de pagina of het product van uw website. Google zal de index na enige tijd automatisch bijwerken. Als u de Google Search Console gebruikt om de verwijdering van de pagina aan te vragen, kan het ongeveer 24-48 uur duren voordat de pagina uit de index is verwijderd.

Volgende pagina: Marktplaatsen

Starterswiki



Veelgestelde vragen Contact

Algemene voorwaarden Privacyverklaring 2009 ‑ 2024 EasyWebshop